Frågor!
2011-02-24 / 16:03:06 / Allmänt

Fråga:

Oj är det inte tufft att vara model ?

 

Svar:

Jo modellyrket kan vara riktigt tufft ibland. Men jag tycker mest att det är tufft för din kropp, du stresar liksom igenom dagarna när det är mycket jobb. Ibland kanske du knappt hinner äta för det är så fullt upp, sedan blir det mycket påfrestningar av att vara uppe och jobba från tidiga morgonar till sena kvällar. Plus att lite sömn drabbar ju ditt useende också och du orkar inte prestera lika mycket under t.ex. fotograferingar. Sedan måste ju kroppen hinna ställa om sig när du flyger runt halv jordklotet också.


Fråga:

kul att arbeta som modell? :)

Svar:

Eftersom att jag ändå inte har jobbat så länge så tycker jag att modellandet är superkul:)

 


Fråga:

Hur ska man gå tillväga om man vill testa om man kanske kan bli modell, det är ju så svårt att veta om man är det som de söker!

 

Svar:

Kolla de tidigare inläggen där jag har svarat på frågor, denna frågan kommer upp ofta!
Snabbinfo: Ta bilder på dig själv, skriv namn, adress, längd, vikt och skicka in till olika agenturer och se om de svarar tillbaka och är intresserade.


Detta är inte direkt en fråga men tänkte svara på denna så ni får se min synvinkel av det hela liksom.

Kommentar:

Verkar ju galet jobbigt att någon ska säga vad som är fel med ens utseende!

Svar:

Ja det kan vara riktigt galet jobbigt! Men som modell lär man sig att inte ta åt sig. I början kan det vara riktigt jobbigt och man tar åt sig av minsta lilla kommentar någon säger om en. Men efter att ha arbetat några månader så tar man det inte lika hårt längre och lär sig att leva med vad de säger. Det går liksom in genom örat och sen ut lika snabbt. Visst är det någon viktig sak som att du måste le mer eller sträck mer på dig det ska du ju självklart ta till dig!

 

 

 




2 Kommentarer
- bbella | the asian one :::

sv:

haha okej :)



SKRIVET DEN: 2011-02-24 KL: 16:49:44 URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Emma:

Hejsa, jätte fin blogg! skulle du inte kunna skriva lite mer om hur man blir modell. Alltså tips på var man kan få tag på olika agenturer och så?

Jag är en tjej på 14 år som gärna skulle vilja bli modell !



SKRIVET DEN: 2011-02-24 KL: 18:46:01 URL: http://www.lillemma.devote.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: